Candy says - the velvet underground

Candy says I've come to hate my body
Candy說 我憎恨這副肉體
and all that it requires in this world
還有這世界的所有要求
Candy says I'd like to know completely
Candy說 我想去徹底了解
what others so discreetly talk about
他人悄悄地談論着甚麼


I'm gonna watch the bluebirds fly over my shoulder
我將凝視青鳥飛過我的肩膀
I'm gonna watch them pass me by
我將看見牠們和我擦身而過
Maybe when I'm older
或許當我年紀大了
What do you think I'd see
你認為我看到甚麼?
If I could walk away from me
假若我能捨棄自身而去


Candy says I hate the quiet places
Candy說 我憎恨所有靜謐的地方
that cause the smallest taste of what will be
只因它是小小的未來預想圖
Candy says I hate the big decisions
Candy說 我討厭作出重大抉擇
that cause endless revisions in my mind
會令我反覆不斷的猶豫


I'm gonna watch the bluebirds fly over my shoulder
我將凝視青鳥飛過我的肩膀
I'm gonna watch them pass me by
我將看見牠們和我擦身而過
Maybe when I'm older
或許當我年紀大了
What do you think I'd see
你認為我看到甚麼?
If I could walk away from me
假若我能捨棄自身而去


以上由我個人翻譯,請勿隨意抄襲、複製、或作其他用途。

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 ladymarionette 的頭像
    ladymarionette

    fantasy of the lady marionette

    ladymarionette 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()